آژانس خبری اردبیل : به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در حالی که بسیاری از شهروندان و صاحبان واحدهای صنفی از قطعی مکرر برق گلهمند هستند که مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در جریان بازدید از دیسپاچینگ اردبیل اعلام کرد که هموطنان و صاحبان واحدهای صنفی نسبت به تهیه ژانراتور اقدام کنند تا در زمان […]
آژانس خبری اردبیل :
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در حالی که بسیاری از شهروندان و صاحبان واحدهای صنفی از قطعی مکرر برق گلهمند هستند که مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در جریان بازدید از دیسپاچینگ اردبیل اعلام کرد که هموطنان و صاحبان واحدهای صنفی نسبت به تهیه ژانراتور اقدام کنند تا در زمان قطعی ۲ تا سه ساعته برق بتوانند از این وسیله استفاده کنند.
حسین قدیمی اظهار داشت: ما به دلایل مختلف امکان اطلاعرسانی زمان خاموشیها را نداریم و با توجه به حجم مشترکان و قطعی برق به صورت سراسری، نمیتوانیم زمان دقیق قطعی برق و خاموشیهای اعمال شده را به اطلاع شهروندان برسانیم.
وی تصریح کرد: در صنایع و ادارات این قطعی با برنامه و طبق توافق انجام شده رخ میدهد اما در بخش خانگی و تجاری امکان ارائه زمانبندی خاموشی وجود ندارد و به تناسب گرمای هوا و افزایش دما در مناطق کشور، قطعی برق حداکثر تا ۲ ساعت روزانه اتفاق میافتد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: این قطعی به دلیل فشار به نیروگاهها و ناترازی در تولید و مصرف است که ضرورت دارد هموطنان شرایط فعلی را پذیرش کرده و نسبت به رعایت الگوهای مصرف بهینه اقدامات مناسبی را انجام دهند.
قدیمی افزود: در بخش صنایع، کشاورزی و ادارات رصد دقیق انجام میشود و با مشترکان پرمصرف رفتاری منطبق بر قانون و اعمال محدودیت داریم اما در بخش خانگی و تجاری امکان چنین مدیریتی فراهم نشده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از طریق دیسپاچینگ سراسری رصد استانهای دارای مصرف بالای برق انجام شده و به دلیل شرایط گرما و سراسری بودن شبکه قطعی برق در ساعات متعدد اتفاق میافتد که ما نیز سعی میکنیم در استان اردبیل تا حد امکان این خاموشیها را به حداقل برسانیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به خاموشیهای مکرر دیروز و گلایه مردم از شرایط به وجود آمده اشاره کرد و ادامه داد: ما نیز این شرایط را سخت و غیرقابل تحمل میدانیم ولی پیشنهاد میکنیم نسبت به خرید ژنراتور و استفاده از برخی وسایل سرمایشی کم مصرف اقدام کرده و از حجم مصرف بالای برق جلوگیری شود.
قدیمی به سامانه ۱۲۱ و اطلاعرسانی از طریق این بستر الکترونیکی اشاره کرد و یادآور شد: ما حجم انبوهی از تماسها را با این سامانه شاهد هستیم در حالی که در هر دقیقه ۱۲۰ نفر میتوانند با این سامانه تماس گرفته و از روند خاموشیها اطلاع پیدا کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با تعدیل هوا در فصول پیش رو بخش عظیمی از کاستیها و نگرانیها از بابت خاموشیها برطرف شده و پایداری برق را شاهد باشیم.
اما خاموشیهای مکرر در روز گذشته در اردبیل گلایه شهروندان و صاحبان واحدهای صنفی را به همراه داشته به طوری که اکثر این صاحبان صنفی اظهار میکردند که به دلیل قطعیهای مکرر یخچال و دستگاههای تهویه آنها از کار افتاده و امکان عرضه مرغ، گوشت قرمز و سایر نیازمندی مردم که احتیاج به یخچال دارد، وجود ندارد و شرایط فاسد شدن مواد غذایی بر اثر این خاموشیها بیش از گذشته فراهم میآید.